واقعا متفاوت ترین کتابی بود که در زمینه برندسازی خونده بودم، کتابی که نشون داد چقدر قلم اَل ریس و جک تراوت نافذ و علمی هست و البته اولین نویسنده ای بود که در طول سال های کاری، خودش توی ویرایش جدید گفته بود این قسمت از متن رو اشتباه می کردم!

به عنوان یک نویسنده ازعان کنی که گاهی اشتباه کردی خیلی جرات می خواد

تو کتاب جایگاه سازی برخلاف سنت همیشگی برند سازی، شاهد یک مسیر جدید بودم و در حقیقت باعث شد مسیر PowerEN به شدت تغییر کنه.

اتفاقاتی که توی کتاب افتاده خوب قاعدتا خیلی قدیمی به نظر می رسه ولی همچنان جریان های توضیح داده شده در کشورمان قابل دیدن هستند.

کتاب جایگاه سازی را به چه کسی پیشنهاد می کنید؟

اگر به دنبال برند سازی، حتی برند شخصی هستید توصیه می کنم حتما این کتاب را مطالعه کنید هرچند چون در مورد تبلیغات هم هست برای درک و پیدا کردن شعار هم عالی هست.

شعار “ما آموزش بی نهایت می سازیم، نظرات را ببینید” پس از خوندن این کتاب به ذهنم رسید.

البته باید از ترجمه بسیار خوب خانم ترانه قطب هم تشکر کنم که حقیقتا خیلی خوب ترجمه کردند.

کتاب حوصله سر بر هست؟

یکی از بهترین ویژگی های کتاب پویا بودنش هست چون بخوبی از تصاویر استفاده کرده و حتی در یک صفحه شاهد تونل زمان هستیم، یعنی متن اصلی برای 20 سال پیش هست با همون تصاویر و کنار صفحات در مورد زمان حال اون برند با تصاویر جدیدش توضیح داده شده که خیلی خوب هست.

امتیاز کتاب جایگاه سازی، نبردی در ذهن؟

من بهش امتیاز خوبی می دم چون واقعا متفاوت بود و باعث شد اسم کتاب بعدی نویسنده هم یادداشت کنم.

امتیاز 9 از 10 بهش می دم.

مشخصات کتاب

نام: جایگاه سازی، نبردی در ذهن

نویسنده: آل ریس و جک تراوت
مترجم: ترانه قطب
تعداد صفحات: 215

انتشارات: سیته