ثبت نام کنید

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ آدرس ایمیل خود را وارد کنید، یک ایمیل حاوی لینک بازیابی رمز عبور برای شما ارسال می شود.

ورود

ثبت نام کنید

محتوای ثبت نام

بررسی کتاب 22 قانون تغییرناپذیر برند #7

بررسی کتاب 22 قانون تغییرناپذیر برند #7

کتاب 22 قانون تغییرناپذیر برند

پس خواندن کتاب بسیار خوب “جایگاه سازی، نبردی در ذهن – اَل ریس” تصمیم گرفتم کتاب پرفروش دوم این نویسنده را نیز بخوانم، اتفاقی که از رقم خوردن آن و صرف زمان برای خواندن یک کتاب 187 صفحه ای، نه تنها پشیمان نیستم بلکه بسیار خوش وقتم!.

برخی از نکات در دنیای تجارت تنها در کتاب ها نوشته شده است و اگر شما بخواهید به شخصه آنها را امتحان یا تجربه نمایید به راحتی کسب و کار خود را نابود خواهید ساخت، مسائلی که حتی پس از شکست صاحبان کسب و کارها نیز برای مدیران آنها پوشیده بوده است.

شرکت های بزرگ در شکست

تنها یک فرد بازاریاب حرفه ای در زمینه تبلیغات می تواند سال های باارزش خود را برای تحقیق در زمینه شکست غول های بزرگ دنیا صرف نمایید تا در نهایت علل و مسائل جدی آنها را بیابد، به عنوان مثال چرا نوشیدنی دوم شرکت کوکا کولا با نام “پپسی کولا” نتوانست سهمی از بازار را ازآن خود نمایید درحالی که شرکتی با نام پپسی توانست دومین نوشیدنی پرفروش دنیا پس از خود شرکت کوکا کولا شود!.

چرا شرکت بسیار بزرگ IBM و یا زیراکس نتوانستد در حوزه کامپیوتر پیش گام باشند و هنوز نیز همچمنان نمی تواند وارد این حوزه شوند؟

چرا شرکت مطرح زیمنس آلمان در تمام حوزه هایی که جزء صنعت برق محسوب نمی شد با شکست مواجه شد؟

چرا کمپانی شورولت که یکی از پرفروش ترین اتومبیل های آمریکا با تعداد 1,718,839 در سال 1986 بوده سهم خود را در بازار اتومبیل به شدت از دست داده است و این به گونه ای است که در سال های اخیر فروش آن با اینکه محصولات بیشتری به بازار ارائه کرده به عدد 1,000,000 رسیده است؟ [1]

و بسیاری دیگر از شرکت های مطرح که همه ما محصولات شکست خورده آنها را (شبکه اجتماعی و سرویس چت گوگل و …) را بخاطر داریم، جواب تمام این سوالات را ال ریس و لورا ریس در کتاب 22 قانون تغییرناپذیر برند به شما خواهند داد تا شما این اشتباهات را مرتکب نشوید.

بلند پرواز باشید، هرگز نمی توانید بیش از آنکه آرزو می کنید داشته باشید

کتاب کتاب 22 قانون تغییرناپذیر برند، صفحه 11

تقلید سبک زندگی ثروتمندان ممنوع

متاسفانه برخی از ویدیوهای انگیزشی به اشتباه به افراد القاء می کنند که مشابه ثروتمندان رفتار کنید تا شما هم ثروتمند شوید به عنوان مثال لباس های گران قیمت، رستوران های گران قیمت و … داشته باشید تا این حس خوب در شما جاویدان شود. این درحالیست که ال ریس در این زمینه به شدت این طرز فکر را محکوم می کند و در ادامه می گوید: “لزوما آنچه ثروت‌مندان انجام می دهند شما را ثروتمند نخواهد کرد – مثل غذا خوردن در رستوران های گران قیمت و …، بلکه اعمال آنها پیش از رسیدن به ثروت باید برای شما مهم باشد.” و بسیاری نکات کلیدی مهم که در کتاب به آن اشاره شده است.

نگاه کلی به کتاب 22 قانون تغییرناپذیر برند

پشت جلد کتاب 22 قانون تغییرناپذیر برند

پشت جلد کتاب 22 قانون تغییرناپذیر برند

کتاب اَل ریس به واقع می تواند برای صاحبان کسب و کار مفید باشد بخصوص که در زمینه های بسیار مهمی مانند؛ قانون توسعه، تبلیغات، نام برند، طبقه بندی، زیر زنجیره ها و ثبات در قالب قوانین اصلی برند سازی به همراه مثال های بسیار زیادی که نشان از تجربه بسیار خوب نویسنده است سخن به میان آورده است.

ضعف اصلی کتاب

این کتاب با تمام ویژگی های مثبتی که دارد از یک مسئله رنج می برد و آن همپوشانی گاه و بی‌گاه مطالب با کتاب جایگاه سازی می باشد با این حال این همپوشانی باعث اذیت شدن مخاطب نمی گردد.

مترجم کتاب 22 قانون تغییرناپذیر برند

ترجمه این کتاب زیبا به دست خانم منیژه شیخ جوادی (بهزاد) صورت گرفته است که بی شک در زمینه ترجمه بسیار خوب عمل کرده اند.

امتیاز کتاب

شاید اگر کتاب جایگاه سازی را نمی خواندم امتیاز بیشتری به کتاب می دادم با این حال این کتاب ارزشمند از بنده امتیاز 7.5 از 10 را دریافت می کند.

مشخصات کتاب

نام: 22 قانون تغییرناپذیر برند

نویسنده: اَل ریس – لورا ریس

مترجم: منیژه شیخ جوادی (بهزاد)

تعداد صفحات: 187

انتشارات: سیته

 

 

 

[1] کتاب 22 قانون تغییرناپذیر برند –  صفحه 15

درباره محمد سیاه تیری

گاهی که زمان خالی دارم و دوست دارم بنویسم اینجا رو انتخاب می کنم، امیدوارم تجربه های من بتونه حتی 1% به درد کسی بخوره :)

دنبال کردن من

پاسخ دهید

می خوای از محبوب ترین سوالات مردم مطلع بشی!؟

 

برای دریافت سوالات بصورت ماهیانه به همراه پاسخ کافیه ایمیل خود را در زیر وارد نمایید

عالی بود حالا از سایت لذت ببر